Єдина Країна! Единая Страна!
Головна » Заклад » Історія

Історія

Освіта – найвеличніше із усіх земних благ,
 але тільки тоді, коли вона найвищої якості.
Інакше вона абсолютно даремна.
Р.Кіплінг

Шаргородська районна гімназія – заклад нового типу на теренах Шаргородщини, який йшов шлях до свого відкриття майже 20 років.

Гімназію відкрито у 2011 році на базі завершеного будівництва Соснівецької школи, проект якої було виготовлено ще у 1988 році. Будівництво школи було розпочато 1994 році та призупинено у 1996 році у зв’язку із відсутністю фінансування. У 2002 році було відновлено будівельні роботи Соснівецької школи проектною потужністю 24 класи, 384 учнівських місця. Кошторисна вартість будівництва склала 22,05 млн.грн.

В серпні 2011 року будівництво завершено. Освоєно 21 327,5 тис.грн. в тому числі 7,7 млн. грн. коштів місцевого бюджету.

5 сесією Шаргородської районної ради 6 скликання 23.06.2011 року прийнято рішення на базі будівництва Соснівецької школи відкрити Шаргородську районну гімназію та затверджено статут навчального закладу.

За давнім християнським звичаєм кожна добра справа повинна розпочинатись із Божого благословення, тож 22.08.2011 року було здійснено обряд освячення навчального закладу священиками православної та римо-католицької церков м. Шаргорода.

А 1.09.2011 року відбулося урочисте відкриття гімназії за участю багатьох почесних гостей: міністра освіти і науки, молоді та спорту України Д.Табачника, очільника Вінницької області М.Джиги, урядового уповноваженого В.Мунтіяна, народного депутата В.Коржа та інших представників органів влади, місцевого самоврядування області та району.

На початок навчального року в гімназії сформовано 22 класи, в яких навчалось 306 учнів, станом на 01.01.2012 року навчається 336 учнів. Освіта здійснюється за двома профілями: суспільно-гуманітарним та природничо-математичним. Зарахування учнів до гімназії відбувається на конкурсній основі.

До послуг гімназистів створено сучасну навчально-матеріальну базу:
- 2 комп’ютерні комплекси з мультимедійним обладнанням, підключено мережу Інтернет;
- спортивний та тренажерний зали, два стадіони, 3 сучасні спортивні майданчики, в тому числі 1 стадіон та 1 майданчик – зі штучним покриттям;
- навчально-виховні центри «Літературна Шаргородщина», «Мистецька Шаргородщина», «Історична Шаргородщина», центр міжнародного співробітництва, зала Поезії, Педагогічної Мудрості, центри духовності та ін.;
- три майстерні із сучасним обладнанням, навчально-матеріальна база для викладання автосправи, яка в перспективі даватиме можливість отримати права водія;
- актова зала для проведення виховних заходів, зборів, засідань, конференцій та інших масових заходів на 200 посадочних місць;
- їдальня на 190 посадочних місць;
- для активного відпочинку під час перерв в просторих коридорах гімназії встановлено тенісні столи , а окремі холи обладнано великими демонстраційними телевізорами.

На засіданні ради навчального закладу затверджено гімн та символіку гімназії.

Основним завданням діяльності гімназії є пошук і відбір обдарованої молоді, забезпечення сприятливих умов для її інтелектуального, фізичного та соціального становлення, виховання всебічно розвинутої

національно свідомої особистості. Перспектива закладу - допрофесійна підготовка учнів до навчання у вишах. З цією метою налагоджується тісна співпраця з вищими навчальними закладами Вінниччини, вже проведено

перші зустрічі з викладачами кафедри української мови та літератури Вінницького ДПУ, що стало початком наукової та пошукової роботи старшокласників.

З метою поглиблення знань з окремих предметів, розвитку творчих здібностей та нахилів школярів в гімназії діє 12 гуртків, 2-і спортивні секції. Для дітей відкритий доступ до роботи з комп’ютерною технікою.

Навчально-виховний процес забезпечує педагогічний колектив, сформований шляхом конкурсного відбору. Кількість учителів – 38. Якісний склад: «спеціалістів вищої категорії» - 12, «спеціалістів першої

категорії» - 10, «спеціалістів другої категорії» - 5, «спеціалістів» - 12. Мають педагогічні звання: Кандидат педагогічних наук– 1(Слободянюк М.І.), вчитель-методист – (Слободянюк М.І., Бурдинський Ю.С.), «старший вчитель» - 7.
 

Очолює колектив директор Дубчак Зінаїда Володимирівна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель».

заступники:
- з навчально-виховної роботи – Стус Лілія Михайлівна, викладач математики, спеціаліст вищої категорії;
- з виховної роботи – Павлюк Оксана Олександрівна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст першої категорії.

Три педагоги гімназії очолюють районні методоб’єднання вчителів - предметників, 2 вчителі працюють за сумісництвом методистами РМК.

Більшість учителів працюють творчо, застосовують сучасні технології навчання, 85% з них володіють комп’ютерною технікою на рівні користувача, 15% володіють на рівні програмного забезпечення викладання

навчальних дисциплін – це Білава М.В., Білава А.В., Боднар Ю.Г., Сідлецький Р.С., Стус Л.М., Пащенко І.В.

Окремі вчителі гімназії мають ряд публікацій в педагогічній та місцевій пресі, а вчитель курсу «Ділова українська мова» Слободянюк М.І. та вчитель історії Бурдинський Ю.С. є авторами кількох методичних

розробок, монографій, збірок художніх творів.

Педагогічний колектив гімназії у своїй освітній діяльності сповідує принципи гуманної педагогіки, що базуються на вірі в можливості дитини, розкритті в ній самобутньої природи, повазі та ствердженні її

особистості, спрямуванні її на служіння добру й справедливості. Саме тому визначені основні принципи, за якими живе колектив:

1. Найбільша і найвища Цінність у цьому світі - Дитина.
2. Найбільша і найвища Радість у цьому світі – дарувати Добро і Любов.
3. Найбільша і найвища Мудрість у цьому світі - стати людиною Благородною.
4. Найбільше і найвище Завдання школи у цьому світі - виховати людину Вільну.
5. Найбільше Багатство, яке має Людина, - це її Батьківщина. Ти у вічному боргу перед батьківською хатою, рідною землею, країною, в якій народився.
 
Педагогічними працівниками проведено значну роботу із змістовного та естетичного оформлення навчальних кабінетів, поповнення їх дидактичними матеріалами.

Працюючи над реалізацією концепції виховної роботи, педагогічний колектив організовує і проводить виховні заходи відповідно до річного плану роботи з урахуванням вікових та особистісних інтересів школярів –

за системою декад виховних заходів. Така система дає змогу реалізуватися учням у різних сферах та напрямках діяльності, виявити свій розумовий, фізичний і творчий потенціал.

Головним з напрямків виховної роботи з учнями є громадянське виховання. З цього питання в гімназії проведено заходи в рамках декад «Гімназія – наш спільний дім», «Ми козацького племені-роду», «Родина, родина

– це вся Україна», «Пам’яті криниця», «Декада правових знань» та ін. В основу проведених заходів покладено виховання поваги до державної символіки України, поваги до людини, любові і бережного ставлення до

звичаїв, традицій та надбань народу тощо.

Учні гімназії беруть активну участь в громадській роботі через учнівське самоврядування (президентську республіку «ТЕМП»).

Хоч історія діяльності гімназії ще досить коротка, однак вже можна говорити про перші здобутки її вихованців. Так, в ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад учні отримали першість серед навчальних

закладів району. Учениця 9-А класу Шкварук Катерина стала призером обласного туру Всеукраїнського конкурсу української мови ім. П.Яцика, а учень Копайгородський Ярослав – призером Всеукраїнського етапу

змагань з боротьби «Дзюдо». Це лише початок. Спільна мета учнівського, учительського та батьківського колективів полягає у високих творчих здобутках та досягненнях, а тому є над чим працювати.

Зроблено перші кроки щодо формування бібліотечного фонду гімназії довідковою, навчально-пізнавальною та художньою літературою. Адміністрацією закладу здійснено передплату періодичних педагогічних видань на І півріччя 2012 року, що включають практично всі необхідні фахові журнали (на загальну суму 6 231 грн.)